Varukorg

Köpvillkor

Orderbekräftelse

När vi har mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse via e-post med information om din beställning. Ta för vana att alltid kontrollera din orderbekräftelse så att allt ser korrekt ut. Skulle det vara något som du undrar över så kontakta vår kundtjänst omedelbart. Det är bra om du sparar orderbekräftelsen för att ha den till hands vid eventuella kontakter med kundtjänst. Det är bra om du kan uppge kundnummer och ordernummer.

Får du ingen orderbekräftelse till e-postadressen du angav inom 1 timme under dagtid, kontakta oss!

Beställningar utanför Sverige

För tillfället levererar vi ej utanför Sverige.

Betalning

Samtliga priser visas inklusive moms. 

Ändras momsen förbehåller vi oss rätten att ändra våra priser till motsvarande momssats.

Cremo Carbox erbjuder flera olika betalningsalternativ för att du ska välja det som passar dig bäst. Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:

Kortbetalning: Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.

Betala Direkt: Automatisk dragning från ditt bankkonto: baseras på autogiro och ditt konto debiteras ca två bankdagar efter köpet genomförts eller att varan skickats.

Banköverföring: Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.

Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.

För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår sekretesspolicy här.

Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.

ZonFrakt
1430 kr
2495 kr
3600 kr
4825 kr
51090 kr
61420 kr

Leverans

OBS! Lagerstatus betyder inte att ordern finns för avhämtning eller leverans omgående, vänta på bekräftelse till din e-postadress.

Leveranstid förutsatt att varan finns i lager, 1-5 arbetsdagar, normalt 1-3 arbetsdagar.

Leveranstiden kan dock bli längre beroende på var i landet du bor, framför allt för produkter som levereras hem till dig. Majoriteten av alla ordrar packar vi samma dag eller dagen efter din beställning. 95% av alla produkter har vi i vårt lager i Varberg där vi packar och skickar produkterna ifrån. Övriga produkter har vi på vårt fabrikslager och kan därför ta en extra vecka innan vi skickar. Om vi av något skäl inte kan leverera dina produkter i tid så tar vi kontakt med dig och du kan då ta ställning hur du vill göra med din order. Om du ej vill vänta på produkterna kan du häva ditt köp utan några kostnader.

Avhämtning vid beställning av reservdelar och boxar

Du är välkommen att hämta din order hos oss på lagret, TORPA 12, 432 95 VARBERG.

Måndag – Fredag 7-16 | Lunchstängt 12-13
Lördag, söndag och röda dagar har vi stängt.

Vi hjälper alltid till med att lyfta upp takboxen på din bil kostnadsfritt. Önskas du köpa montagehjälp, se nedan.

Montagehjälp 250 kr

Vid avhämtning i Varberg kan vi hjälpa till med montage och fastsättning. Bilens lasthållare skall vara monterad på bilens tak. Vi monterar ihop takboxen och monterar den på bilens lasthållare. Pris 250 kr inkl. moms. Skriv i meddelandefältet att du önskar montering. OBS! Vid montering, kom senast 30 minuter innan lunch eller stängning.

Fraktpriser

När du lagt en takbox i kundvagnen kan du välja postnummer och se aktuell frakt.

Tillkommande fraktkostnad

Är du inte hemma och kan ta emot försändelsen enligt överenskommelse så tillkommer en avgift på totalt 995 kr för retur till terminal/ny utkörning. Tillägg och eventuella andra extra kostnader, se respektive fraktsätt.

Leveranssätt

Cremo Carbox’s egen Turbil

Regionen till kommunerna i Stor-Göteborg, yttre gräns Kungälv/Alingsås/Borås sker på måndagar och onsdagar. Varberg/Laholm tisdagar och torsdagar. Leverans dagtid utvald veckodag till av er angiven adress med vår turbil. 

Övriga Sverige kör vi med DHL

Takboxar levereras med DHL HomeDelivery hem till din dörr/port dagtid. DHL kontaktar dig med ett förslag som du får godkänna eller ändra tillsammans med DHL. Dagen ni kommit överens om att det ska köras ut så ringer DHL ca 30 minuter innan de kommer. Du kan även välja att hämta dina produkter på DHL´s terminal, det gör du när DHL tar kontakt med dig. Du måste då hämta dina produkter inom 4 arbetsdagar, efter det tillkommer det extra kostnad för lagring. Skador på emballage skall anmälas till chaufför vid leveranstillfället, chauffören skall då anteckna detta på följesedel eller handdator. Om detta inte sker kan vi inte lämna någon ersättning.

OBS! Inbärning ingår inte t ex upp för trappor i port.

Viktigt! Har du bokat tid och inte finns på plats hemma när DHL ringer på dörren så kommer du bli debiterad för leveranshinder 495 kr.

Övriga produkter till privatadress – verklig fraktkostnad

Dessa produkter skickas med DHL ServicePoint eller PostNord varubrev.

DHL: Du blir meddelad via sms när dina produkter finns för uthämtning hos ditt lokala utlämningsställe.

PostNord: Endast små produkter, produkterna kommer hem till din brevlåda.

Undantag! 

Vissa långa/stora produkter levereras med DHL HomeDelivery hem till din dörr/port dagtid. Produkterna det gäller är markerade på respektive produktsida. DHL kontaktar dig med ett förslag som du får godkänna eller ändra. DHL ringer sedan ca 30 minuter innan de kommer.

Övriga produkter till företagsadress – verklig fraktkostnad

Dessa produkter skickas med DHL Paket och levereras till din företagsadress dagtid. Du blir aviserad med förslag innan leverans. Om du inte är på plats eller kan ta emot försändelsen enligt överenskommelsen med DHL så utgår en avgift för leveranshinder om 295 kr.

Tips! Är du inte på företagsadressen på dagarna så ange i övrigt-fältet att du vill ha produkterna skickade till DHL ServicePoint, då slipper du åka och möta upp DHL utan kan istället hämta dina varor enligt ovan (privat). Du kan även välja att hämta dina produkter på DHL´s terminal, det gör du när DHL tar kontakt med dig. Du måste då hämta dina produkter inom 4 arbetsdagar, efter det tillkommer det extra kostnad för lagring.

Vill du använda ett eget fraktbolag kontaktar du oss så löser vi det (gäller endast takboxar).

Outlösta paket

Vid outlösta paket skickade till DHL ServicePoint debiterar vi 295 kr inkl. moms.

Vid outlösta/leveranshinder/ingen på plats paket skickade med DHL Paket (företag) debiterar vi 495 kr inkl. moms.

Vid outlösta paket skickade med DHL Home Delivery/DHL Stycke debiterar vi 1995 kr inkl. moms.

Detta täcker en del av våra kostnader för returfrakt och administrativa kostnader.

Att låta bli och hämta ut/ta emot din order är inte att utnyttja ångerrätten.

Kontakta oss om du vill ångra ditt köp, se Ångerrätt ovan.

Övriga villkor

Garantier

Vi lämnar 1 års garanti.

Ångerrätt

Ångerrätt gäller endast för privatpersoner och följer Distans och hemförsäljningslagen samt Konsumentköplagen (klicka här för att läsa mer på Konsumentverket). Ångerrätt är 14 dagar efter du mottagit leveransen. Retur kan endast ske om varan skickas tillbaka i väsentligt oförändrat skick. Det gäller endast så länge varan är i nyskick dvs oanvänd, alla etiketter och lappar sitter kvar och originalförpackningen är intakt.  Återbetalning sker av ditt totala ordervärde inom 30 dagar vid godkänd retur. Kunden svarar för returfrakten. Innan du skickar din retur, meddela oss att du vill returnera. Det kan du göra genom att t ex svara på din orderbekräftelse, skicka e-post till info@cremocarbox.se eller ringa 0340-69 81 77. 

Ladda ner och fyll i retur schemat som du finner här: www.cremocarbox.se/retur.pdf

Lägg med retur schemat i retur sändningen. Returen skall skickas med leverans till vår adress nedan, ej till ombud, dubbelkolla det när du bokar frakt. Returnera produkterna till: 

Cremo Carbox AB
Torpa 12
432 95 Varberg

För företag gäller Köplagen.

Reklamationer

Efter att kund mottagit varorna är det lämpligt att kontrollera leverans inom skälig tid så att innehållet är rätt och det är felfria produkter. Är det något som är fel har du rätt till reklamation. Innan reklamation av produkt, kontakta oss på info@cremocarbox.se eller telefon 0340-69 81 77. Var beredd att ange ditt ordernummer samt orsak till reklamationen. Efter kontakt med oss angående reklamation och vid godkänd reklamation sänder vi en förbetald returfraktsedel.

Försäljning till minderåriga

Cremo Carbox AB säljer EJ till minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

Tvist

Vid eventuell tvist följer Cremo Carbox AB alltid Allmänna Reklamationsnämnden rekommendationer. OBS! Alla försök till bedrägeri polisanmäls.

Öppettider/adress/telefon

Aktuella öppettider finns här: https://www.cremocarbox.se/kontakta-oss

Cremo Carbox AB

Org. nr 559266-2307

Torpa 12
432 95 Varberg
0340-50 09 32

info@cremocarbox.se

Cremo Carbox AB ingår i Intaga AB koncernen som är ett familjeägt företag grundat 2001.